همه اخبار و مقاله ها

تنگ مهر ، نگینی درخشان در دل گرمای جنوب

تنگ مهر که همانند نگینی درخشان در دل گرمای جنوب می درخشد نام روستایی گرمسیری در جنوب استان فارس می باشد. هنوز آثاری از آسیاب های آبی و مسیر های راهنمایی آب در دل کوه چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد. تنگ مهر بعلاوه زیستگاه پرندگان مهاجر به سبب دریاچه زیبایی...

14 اردیبهشت 1403

فیلم خبرسازی که از جنگنده پرسروصدای روسیه منتشر شد!

نام بردن از جنگنده سوخو 35 یا پنهان کار سوخو 57 کافی است تا انبوه نظرات از هر طرفی سرازیر شود؛ سوخو-75 روسی نیز همین پتانسیل را برای برافروختن یک بحث پرجنب وجوش دارد.

12 اردیبهشت 1403

کشف معماری 4500 ساله در شرق ایران

تپۀ پیرزال در 60 کیلومتری جنوب زابل در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و در سال 1387 در لیست آثار ملی ثبت شده است. این تپه در سال 1402 از طرف دانشگاه زابل برای آموزش دروس عملی باستان شناسی به دانشجویان این رشته در دانشکدۀ هنر و معماری، برای فصل دوم کاوش...

10 اردیبهشت 1403

6 عادتی که بی سروصدا ویران کننده اند

تصور کنید صبح با عصبانیت و گیجی از خواب بیدار می شوید اما مصمم هستید که امروزتان پرکار باشد زیرا از دیروز خود راضی نبودید. همواره به نظر می رسد 24 ساعت برای یک روز بسیار کم است و ممکن است شما نتوانسته باشید پروژه خود را کامل کنید. اما تمام روز خود را با رایانه...

8 اردیبهشت 1403

تقویت آنتن دهی موبایل؛ معرفی ابزارهای کاربردی

به منظور تقویت آنتن دهی موبایل چه کارهایی را می توان انجام داد؟ آیا بستر یا نرم افزار خاصی وجود دارد که بتوان به وسیله آن آنتن دهی موبایل را بهتر کرد؟ یا شاید هم دستگاه تقویت آنتن دهی موبایل خاصی وجود دارد که از شر سیگنال های ضعیف راحت شویم؟ در این مطلب...

6 اردیبهشت 1403

طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه فرنگی ساده و خوشمزه به چند روش

ترشی پیاز و گوجه فرنگی یکی از است که شما می توانید به راحتی با مواد بسیار کم در منزل تهیه کنید و در هر زمان از سال آن را کنار سفره خانواده قرار دهید. اگر می خواهید یک ترشی عالی، خوش رنگ و خوش مزه داشته باشید، فقط کافیست نکات اصولی طرز تهیه ترشی پیاز و گوجه...

6 اردیبهشت 1403

با واتس اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

واتس اپ در تازه ترین نسخه بتای خود، دو قابلیت مهم را اضافه نموده است؛ به اشتراک گذاری فایل ها بدون احتیاج به اینترنت و دیگری، افزودن یادداشت به مخاطبین.

4 اردیبهشت 1403

کافه هایی با زیبایی های تاریخی و بافت قدیمی در تبریز

کافه هایی که در محیط دلنشین و فضای بزرگ فعالیت می نمایند، فضای ایده الی برای تماشا دوستان و برگزاری جلسات کاری و حرفه ای هستند. کافه هایی که در عمارت ها یا خانه های تاریخی واقع شده اند، یک تجربه یونیک و ناب بواسطه زیبایی منحصربفردشان ارائه می دهند. چراکه...

30 فروردین 1403

داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!

کپسول فضایی شرکت واردا اسپیس پس از بازگشت به زمین، محموله های مهمی را با خود آورد که یکی از آنها داروی ایدز بود. اکنون یک مقاله پیش چاپ نو می گوید که این شرکت یک گام به هدف خود نزدیک تر شده است.

29 فروردین 1403

ویروس ها چطور کلاهبرداری می کنند؟

تحقیقات اخیر، دنیای اجتماعی جدیدی از ویروس ها نمایان کرده؛ دنیایی مملو از فریب، همکاری و توطئه و نشان می دهد ویروس ها فقط به عنوان عضوی از یک جامعه معنا پیدا می کنند.

27 فروردین 1403

معرفی یک ماده معدنی مفید برای کاهش خطر سکته مغزی

پزشکان انگلیسی می گویند مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی پتاسیم بالا می تواند در کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی موثر باشد.

25 فروردین 1403

موتور جستجوی مجهز به هوش مصنوعی گوگل احتمالا پولی می گردد

گوگل گفت ممکن است دسترسی به موتور جستجوی خود که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می نماید را برای عموم پولی کند. این اولین بار برای گوگل خواهد بود، که از سال 2000 هزینه موتور جستجویش را صرفاً از محل عایدی تبلیغات تأمین نموده است، که موتورش را پولی می نماید.

23 فروردین 1403

عکس ، کپی هوشمندانه و همزمان چینی ها از تویوتا و مرسدس بنز!

چری از جدیدترین مدل خود به نام iCar V23 در چین رونمایی کرد. این خودرو اولین مدلی است که به طور مشترک از طریق چری و Zhimi Technology، یکی از شرکت های زیرمجموعه شیائومی پیشرفته و دومین مدل تولید انبوه سری iCar پس از iCar 03 به شمار میرود.

20 فروردین 1403

5 آداپتور وای فای برتر برای پی سی در سال 2024

چه لپ تاپ و پی سی قدیمی دارید و چه کامپیوتر جدیدی خریدید؛ ممکن است متوجه شوید وای فای قوی ندارد و باید خودتان یک آداپتور وای فای USB تهیه کنید.

19 فروردین 1403

استتار شگفت انگیز دو عنکبوت ، گلی که گل نیست

همکاری شگفت انگیز دو عنکبوت نر و ماده برای استتار مایه شگفتی دانشمندان دانشگاه یونان در چین شده است.

18 فروردین 1403

بلومبرگ: اپل روی ربات خانگی شخصی کار می کند

دیجیاتو: به نظر می رسد پس از شکست پروژه خودروی برقی، اپل می خواهد وارد بازار تازه ای شود. به گزارش بلومبرگ، اپل روی توسعه ربات خانگی شخصی کار می کند.

16 فروردین 1403

طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری با و بدون پنیر پیتزا

اگر دوست دارید یک کوکوی سیب زمینی متفاوت و خوشمزه داشته باشید. قطعا کوکو سیب زمینی سوخاری با پنیر و حتی بدون پنیر یک گزینه خوب است. واقعیت این است که سوخاری کردن کوکو سیب زمینی، تردی و خوشمزگی بی نظیری به آن می دهد پس این بار به جای تهیه کوکو سیب زمینی ساده...

15 فروردین 1403

جی میل 20 ساله شد؛ کاربران فکر می کردند یکی از دروغ های اول آوریل از جانب گوگل است

یورونیوز: شوخی های بنیانگذاران گوگل در روز اول آوریل به قدری ادامه دار شده بود که مردم فکر می کردند که رونمایی از سرویس جی میل هم یکی دیگر از دروغ های آنهاست.

13 فروردین 1403

راه اندازی قوی ترین شتاب دهنده ذرات دنیا

دانشمندان سازمان پژوهش های هسته ای اروپا قرار است برخورددهنده هادرونی بزرگ را در روز هشتم آوریل دوباره راه اندازی نمایند تا با یاری آن به کشف پدیده های اسرارآمیز مانند ماده تاریک بپردازند.

11 فروردین 1403

تریلر نو Dragon Ball: Sparking! Zero به گیم پلی و شخصیت های بازی می پردازد

کمپانی باندای نامکو (Bandai Namco) و استودیوی Spike Chunsoft تریلرهای نوی از بازی Dragon Ball: Sparking! Zero منتشر کرده اند که عناصر گیم پلی نو و 11 شخصیت قابل بازی نو را معرفی می کند.

9 فروردین 1403
تعداد: (1091)