پلتفرمی نو برای خودروهای الکتریک

به گزارش وبلاگ برداری، مارک رویس، مدیرعامل جنرال موتورز پلتفرم تازه الکتریکی این شرکت را برای نسل بعدی خودروها، خودروهای الکتریکی، ایمنی هوشمند، امکانات اطلاعاتی و ارتباطی و تکامل قابلیت های سیستم یاری راننده سوپرکروز معرفی کرد.

پلتفرمی نو برای خودروهای الکتریک

همان طور که وسایل نقلیه و صنعت خودروسازی طی پنج تا 10 سال آینده تکامل می یابند، پیشرفت بیشتری ضروری است تا اطمینان حاصل گردد که امکاناتی مانند سیستم های محرکه برقی، قابلیت سوپرکروز و سیستم های پیشرفته ایمنی می توانند همگی به یکدیگر متصل شوند.

پلتفرم تازه جنرال موتورز که در سدان کادیلاک CT5 مدل 2020 استفاده می گردد، اواخر سال جاری فراوری و تا سال 2023 روی بیشتر خودروهای جنرال موتورز به کار برده می گردد. فناوری پلتفرم تازه سیستم الکتریکی را قادر می سازد تا بتواند توان پردازش داده ها را تا 4/5 ترابایت در ساعت افزایش دهد و توانایی آن را نسبت به پلتفرم الکتریکی فعلی این شرکت، پنج برابر افزایش می دهد. گفته می گردد که این پلتفرم تازه در آینده روی شورولت کوروت 2020 موتورمیانی هم استفاده خواهد شد.

با افزایش ظرفیت به روزرسانی های نرم افزاری بی سیم ازطریق تلفن های هوشمند، این سیستم باعث ارتقای عملکرد در طول عمر وسیله نقلیه می گردد. معماری تازه بعلاوه به لطف اتصالات اترنت بین 100 مگابیت برثانیه تا 1 گیگابیت برثانیه و 10 گیگابیت برثانیه، ارتباطات سریع تری را درون خودرو و منابع خارجی فراهم می نماید.

مارک رویس گفت:

نقش نرم افزار و اهمیت آن برای خودروهای ما، هم اکنون و طی سال های آینده، حیاتی است. پلتفرم دیجیتال تازه ما و نسخه های بعدی اش، تمام نوآوری های آینده را در طیف گسترده ای از پیشرفت های فناوری مانندخودروی الکتریکی و فناوری خودرو خودران توسعه می دهند.

امنیت سایبری یکی دیگر از ستون های کلیدی پلتفرم تازه جنرال موتورز به شمار می رود. DNA این سیستم شامل ویژگی های محافظتی اضافی در سطح سخت افزار و نرم افزار است که پیش بینی شرکت را در این زمینه منعکس می نماید. جنرال موتورز یکی از اولین خودروسازانی بود که سازمان جامع جهانی برای امنیت سایبری ایجاد کرد؛ تیمی از کارشناسان شرکت که در زمینه حفاظت دربرابر خطر احتمالی دسترسی غیرمجاز به وسایل نقلیه و داده های مشتریان متمرکز بود. بیش از 300 متخصص روی پلتفرم دیجیتال جنرال موتورز کار می نمایند و امنیت سایبری بخش بزرگی از آن است. از جمله شرکای مشاور جنرال موتورز در این پروژه می توان به بوئینگ و بعضی پیمان کاران نظامی ایالات متحده اشاره نمود.

جنرال موتورز سال ها پیش برنامه ای در زمینه افشای آسیب پذیری امنیتی برای ارتباط بیشتر با جامعه تحقیقاتی به اجرا گذاشت. هم اکنون این برنامه تکامل یافته است تا تبدیل به برنامه رسمی bug bounty گردد که همچنان برای تقویت کوشش های امنیت سایبری جنرال موتورز ادامه می یابد. جنرال موتورز بعلاوه راهنمایی مرکز تجزیه و تحلیل و اشتراک گذاری اطلاعات خودرو (Auto-ISAC) را بر عهده دارد؛ انجمنی متشکل از شرکای خصوصی و دولتی آمریکا که اطلاعات مربوط به خطرات امنیت سایبری را برای صنعت خودرو تجزیه و تحلیل می نماید.

منبع: انتخاب

به "پلتفرمی نو برای خودروهای الکتریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلتفرمی نو برای خودروهای الکتریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید