همکاری سگا و مایکروسافت به معنی ساخت بازی انحصاری برای ایکس باکس نیست

به گزارش وبلاگ برداری، سگا در بیانیه ای تازه شفاف سازی نموده که قرارداد همکاری استراتژیک آن ها با مایکروسافت به معنای عرضه بازی های انحصاری برای کنسول های ایکس باکس نیست.

همکاری سگا و مایکروسافت به معنی ساخت بازی انحصاری برای ایکس باکس نیست

اوایل این ماه، این شرکت ژاپنی از قرارداد همکاری ویژه ای با مایکروسافت اطلاع داد که به وسیله این همکاری سگا می تواند بازی هایی را در مقیاس بزرگ و دنیای و در یک محیط توسعه نسل بعدی فراوری کند که بر اساس پلتفرم ابری Azure مایکروسافت ساخته شده است.

در روز آدینه و در جریان گزارش اقتصادی اخیر شرکت سگا، این شرکت جزئیات بیشتری را از قرارداد گفته شده خاطرنشان کرد. آن ها شفاف سازی کردند که سگا قصد ندارد بازی های انحصاری برای مایکروسافت و پلتفرم هایش منتشر کند و این قرارداد چنین هدفی را دنبال نمی کند. با این حال آن ها اذعان کردند که در حال حاضر همکاری نزدیکی با مایکروسافت دارند. سگا گفت: ما در حال حاضر یک رابطه تجاری بسیار نزدیک با مایکروسافت داریم. ما توسعه عناوین بزرگ آن ها را برون سپاری کردیم (اشاره به بازی های Halo Wars 2 و Age of Empires 4) و به عنوان یک شرکت شخص ثالث، عناوین مختلفی را عرضه می کنیم.

آن ها در ادامه اضافه کردند: وقتی مفهوم ابر بازی (سوپر گیم) را معرفی کردیم، مایکروسافت با این دیدگاه موافق بود و همین باعث معرفی آن شد. ما درباره عرضه انحصاری بازی ها برای مایکروسافت صحبت ننموده ایم، بلکه قصد داریم به توسعه بازی هایی بپردازیم که قرار است با استفاده از حمایت و پشتیبانی فنی آن ها به سراسر دنیا ارائه گردد.

شرکت سگا به تازگی مفهوم تازه ای را به نام ابر گیم (Super Game) معرفی نموده که قصد دارند آن را به عنوان استراتژی میان مدت تا بلندمدت خود دنبال کند. به گفته سگا، آن ها با این مفهوم میخواهد آثار بزرگی را در مقیاس دنیای خلق نمایند که روی ویژگی هایی نظیر دنیای بودن، آنلاین بودن، شکل گیری جوامع طرفداری و بهره وری از اثر تمرکز کند.

در گزارش اقتصادی سالیانه این شرکت که در ماه جاری منتشر شد، شرکت مادر سگا یعنی سگا سامی بیان نمود که آن ها قصد دارند در 5 سال آینده برای دستیابی به جاه طلبی هایی که با ابر بازی در نظر دارند، تا سقف 100 میلیارد ین (882 میلیون دلار) سرمایه گذاری نمایند. این سرمایه گذاری نه تنها می تواند برای توسعه منابع داخلی و بازی های در حال توسعه انجام گردد، بلکه می تواند برای خرید شرکت های دیگر در ژاپن یا خارج از ژاپن هم در نظر گرفته گردد.

سگا یکی از بزرگ ترین مجموعه استودیوها را در میان شرکت های ژاپنی دارد. آن ها در سال 2005 استودیو انگلیسی کریتیو اسمبلی (Creative Assembly) را که برای سری بازی های توتال وار (Total War) شناخته می گردد، تصاحب کرد و پس از آن هم استودیوهای دیگری از جمله اسپورت اینترکتیو (سازنده بازی Football Manager)، رلیک (سازنده بازی Age of Empires IV)، آتلوس (سازنده سری بازی پرسونا)، Amplitude (سازنده بازی Humankind) و Two Point (سازنده بازی Two Point Hospital) را خریداری کرد. اکنون با سخنان نو این شرکت شاید در آینده شاهد خرید استودیوهای دیگری هم از سوی آن ها باشیم.

مایکروسافت در گذشته هم با دیگر شرکت ها برای اجازه استفاده از فناوری ابری خود همکاری نموده است. مایکروسافت و سونی در ماه می 2019 خبر یک همکاری استراتژیک را خاطرنشان کردند که به پلی استیشن اجازه می داد از مراکز داده سرویس ابری Azure مایکروسافت برای بازی های ابری و خدمات پخش محتوای خود استفاده کند.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "همکاری سگا و مایکروسافت به معنی ساخت بازی انحصاری برای ایکس باکس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری سگا و مایکروسافت به معنی ساخت بازی انحصاری برای ایکس باکس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید