طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری با و بدون پنیر پیتزا

به گزارش وبلاگ برداری، اگر دوست دارید یک کوکوی سیب زمینی متفاوت و خوشمزه داشته باشید. قطعا کوکو سیب زمینی سوخاری با پنیر و حتی بدون پنیر یک گزینه خوب است. واقعیت این است که سوخاری کردن کوکو سیب زمینی، تردی و خوشمزگی بی نظیری به آن می دهد پس این بار به جای تهیه کوکو سیب زمینی ساده همراه ما باشید تا طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری با پنیر و بدون پنیر پیتزا را بررسی کنیم.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری با و بدون پنیر پیتزا

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری با و بدون پیتزا

  • سیب زمینی میانه 3 عدد
  • پیاز میانه 1 عدد
  • تخم مرغ 2 عدد
  • آرد سوخاری به اندازه لازم
  • پنیر پیتزا به اندازه لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم
  • روغن سرخ کردنی به اندازه لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری با پنیر پیتزا

آماده کردن مواد

اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری با پیتزا این است که مواد کوکو را آماده کنید پس ابتدا سیب زمینی ها و پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید. حتما آب پیاز را بگیرید سپس سیب زمینی رنده شده، پیاز، تخم مرغ، آرد سوخاری، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید و بعد پنیر پیتزا رنده شده را به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را خوب هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

سرخ کردن کوکو

اکنون تابه ای را روی حرارت میانه گاز گرم کنید و روغن به آن اضافه کنید وقتی روغن کمی گرم شد از مواد کوکو به اندازه یک قاشق غذاخوری بردارید و در دست به شکل دایره یا بیضی پهن کنید و بعد داخل روغن داغ بگذارید تا سرخ شوند. زمانی که یک روی کوکو سرخ شد آن را برگردانید تا روی دیگرش هم طلایی و برشته شود. در نهایت کوکوهای سرخ شده را از تابه خارج کنید و روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. کوکو سیب زمین سوخاری را می توانید با نان، سس گوجه فرنگی یا هر سس دلخواه دیگری میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کوکو سیب زمینی

همان طور که دیدید تهیه کوکو سیب سوخاری درست مثل طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده است و خیلی راحت و در کمترین زمان می توانید آن را تهیه کنید. اما خوب است روش های مختلف کوکو سیب زمینی سوخاری را به همراه نکات و فوت وفن های آن در ادامه بدانید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری بدون پنیر پیتزا

تهیه و پخت کوکوی سیب زمینی سوخاری بدون پنیر پیتزا دقیقا مثل طرز تهیه آن با پنیر پیتزاست فقط این کوکو نرم تر و البته احتمالا شورتر است بنابراین در زمان مخلوط کردن مواد این کوکو حتما اندازه نمک را کمتر در نظر بگیرید از طرف دیگر کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا رنگی قهوه ای تر و تیره تر دارد. بنابراین با توجه به ذائقه خود و البته اندازه کالری که مجاز به مصرف هستید در تهیه کوکوی خود از پنیر پیتز استفاده کنید.

استفاده از آردهای دیگر برای تهیه کوکوی سیب زمینی

برای تهیه و پخت انواع کوکو می توانید از انواع آرد استفاده کنید. استفاده از آرد در تهیه کوکوی سیب زمینی کمک می کند کوکو وا نرود و مایه آن انسجام بهتری داشته باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با انواع آرد را مرور کرده بودیم می توانید آن را بررسی کنید.

روش های مختلف پخت کوکو سیب زمینی سوخاری

یکی دیگر از روش های پخت کوکو سیب زمینی سوخاری این است که همه مواد را به جز تخم مرغ و پودر سوخاری خوب با هم مخلوط کنید بعد مایه کوکو را کف دست شکل دهید و یک بار در ظرف تخم مرغ هم زده بگذارید و بعد در پودر سوخاری بغلطانید و در نهایت سرخ کنید. در این روش کوکوی سیب زمینی شما کاملا از بیرون سوخاری است.

کوکو سیب زمینی را می توانید در فر هم تهیه کنید برای این کار کافی است مواد کوکو را در ظرف مناسب فر بگذارید و به مدت 20 تا 30 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد بپزید.

رازهای پخت کوکو سیب زمینی خوشمزه تر

اگر دوست دارید کوکوی سیب زمینی شما خوشمزه تر و البته از لحاظ مزه ای متفاوت تر باشد می توانید از مواد مختلف در تهیه آن استفاده کنید. مثلا می توانید از نخود فرنگی یا ذرت هم در ترکیب کوکو سیب زمینی استفاده کنید یا ادویه های کوکو را متنوع تر کنید مثلا از پودر سیر، آویشن و البته انواع ادویه متفاوت استفاده کنید. اما شاید یکی از مجذوب کننده ترین ترکیب های کوکو سیب زمینی استفاده از ژامبون در آن است. طرز تهیه کوکوی سیب زمینی با ژامبون را هم در کتاب کاله مطالعه کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری با و بدون پنیر پیتزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سیب زمینی سوخاری با و بدون پنیر پیتزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید