دروغ نگویید؛ شما اینترنت 10 گیگابیتی ارائه نمی کنید!

به گزارش وبلاگ برداری، کاک کست دارد سرویس اینترنت 10G به نام Xfinity 10G Network را تبلیغ می نماید ولی بعضی ها می گویند این تبلیغات دروغ و کلاه برداری است و اینترنت 10 گیگ نداریم!

دروغ نگویید؛ شما اینترنت 10 گیگابیتی ارائه نمی کنید!

اخیرا، شرکت کام کست که یکی از بزرگ ترین سرویس دهنده های اینترنت کابلی در ایالات متحده است؛ نام سرویس اینترنت پرسرعت خود را به Xfinity 10G Network تغییر داده و مدعی ارائه اینترنت 10 گیگابیت است.

اما NAD که یک شرکت ناظر بر صنعت تبلیغات است؛ می گوید این تبلیغات کام کست، گمراه نماینده و حقه ای تبلیغاتی است. NAD از کام کست خواسته در تبلیغات خود از عبارت 10G استفاده نکند.

NAD می گوید وقتی در تبلیغات از عبارت اینترنت 10G استفاده می گردد؛ مشتریان تصور می نمایند همه سرویس های این شرکت دارای سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه هستند؛ در صورتی که تنها بسته Gigabit Pro کام کست به سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه می رسد و بر بستر کابل های فیبر نوری است؛ نه کابل های کواکسیال.

بسیاری از کاربران کام کست، تجربه سرعت اینترنتی پایین تر از 10 گیگابیت را دارند و به ندرت، بعضی کاربران می توانند سرعت 10 گیگابیت را داشته باشند.

کام کست در دفاعیات خود، تاکید دارد در وب سایت اش ذکر نموده شبکه 10G با سرعت اینترنت 10Gbps فرق دارد.

از آن سو، شرکت خودنظارتی صنعت تبلیغات اعتقاد دارد شبکه های کابلی، برخلاف شبکه های موبایل، فاقد نسل خاصی هستند و همچون موبایل که از 4G و 5G استفاده می گردد؛ نمی توان در شبکه های کابلی از 10G استفاده کرد و تنها این پیغام را به فکر کاربران القا می نماید که این شبکه، اینترنت 10 گیگابیت ارائه می نماید.

در سال 2019، بعضی از شرکت های کابلی در امریکا، تصمیم گرفتند از عبارت تبلیغاتی 10G استفاده نمایند که نشان دهنده هدف آنان در رسیدن به اینترنت 10 گیگابیت بر ثانیه است.

بعلاوه، آن ها می خواستند از واژه 10G در برابر 5G استفاده نمایند و بگویند شبکه های کابلی هنوز هم سریع تر شبکه های موبایل هستند.

NAD می گوید باید کام کست از گمراه کردن کاربرانش دست بردارد و بپذیرد که سرعت اینترنت آن ها با 10 گیگابیت فاصله زیادی دارد.

مدل ایرانی دعوای کام کست و NAD

آنچه درباره اینترنت 10G کام کست رخ داده، مشابه تبلیغات اینترنت 1000 مگابیتی شرکت های اینترنت ایرانی روی فیبر نوری است.

غالب شرکت های FCP در تبلیغات و اخبار خود درباره اینترنت 1000 مگابیتی و افتتاح آن در فلان شهر، صحبت می نمایند ولی همه می دانیم در عمل سرعت اینترنت بسیار پایین تر از 1000 مگابیت است.

شاید مشتریان معدود و خاص و با نصب تجهیزات ویژه و سرویس های منحصربه فرد، به سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه برسند؛ در صورتی که مردم عادی باید با سرعت های 100 و 200 مگابیت سر نمایند.

منبع: شبکه چی

به "دروغ نگویید؛ شما اینترنت 10 گیگابیتی ارائه نمی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروغ نگویید؛ شما اینترنت 10 گیگابیتی ارائه نمی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید