حقایقی درباره تانک دنیای خودروها!، خودرویی که مرسدس بنز نتوانست آن را تکرار کند!، عکس
به گزارش وبلاگ برداری، مرسدس بنز S کلاس با کد اتاق W140 در سال 1991 معرفی و تا سال 1998 هم فراوری شد. مسلماً این خودرو، محبوب ترین نسل کلاس S بوده و بسیاری از علاقه مندان، به قابلیت اطمینان و طول عمر آن قسم می خورند! این اتاق در سال 1994 دستخوش یک فیس لیفت دریافت شد و در همان زمان ویژگی های بسیار بیشتری دریافت کرد که برای اولین بار به صنعت خودرو معرفی گردید.
امیرمسعود عابدین: وقتی صحبت از داشتن هواداران زیاد به میان می آید، W140 یکی از محبوب ترین خودروها است. در خصوص این خودروی منحصر به فرد، چند چیز خاص وجود دارد که W140 را به محبوب ترین مرسدس بنز کلاس S در تمام دوران تبدیل می نماید.
12. مرسدس بنز W140، ظاهری جاودانه داشت
بیشتر مردم ظاهر W140 را دوست داشتند. این خودرو طراحی جاودانه ای داشت که به آن اجازه می داد حتی پس از سال ها، توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند. بعلاوه W140 کاملاً با زبان طراحی آن موقع محصولات مرسدس بنز مطابقت داشت. این موضوع باعث می شد که آن را فوراً به عنوان یک مرسدس بنز حتی از دور تشخیص دهید. بسیاری از مدل های مرسدس بنز در آن موقع مانند W124 نیز از زبان طراحی مشابهی پیروی می کردند. W140 که به راحتی برترین مرسدس کلاس S تاریخ است، به وسیله Olivier Boulay طراحی شده است و یکی از برترین طراحی های او محسوب می گردد. مردم ظاهر مردانه W140 و حالت کلی آن را دوست داشتند و دارند.
11. این نسل از کلاس S، کیفیت ساخت محکمی داشت
در گذشته، به طور کلی، همه محصولات مرسدس بنز به علت کیفیت ساخت تانک مانند خود مشهور بودند. با این حال، وقتی صحبت از W140 شد، به وضوح مشهود بود که حتی مرسدس بنز نیز مرزهای خود را تغییر داده و کلاس S را کاملاً به سطح دیگری منتقل نموده است. این خودرو در حد کمال ساخته شده بود و تضمین می کرد که حتی پس از صدها هزار مایل مانند همواره محکم باقی بماند. جالب اینجاست که این خودرو هنوز در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده روزمره قرار دارند. کیفیت ساخت فوق العاده مستحکم، W140 را قادر ساخته تا در آزمون زمان مقاومت کند.
10.W140 مجهز به فناوری های پیشرفته در زمان خود بود
همچون تمام نسل های کلاس S، در این اتاق هم ویژگی های نوی به تمام صنعت خودروسازی برای اولین بار معرفی گردید. این فناوری ها شامل بعضی از ویژگی های قابل توجه مانند سامانه پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم یاریی ترمز، چراغ های جلو زنون HID، کیسه های هوای جانبی و غیره است.
ESP در حفظ کنترل خودرو در صورت انجام مانورهای ناگهانی برای جلوگیری از موانع، بسیار موثر بود. پس جای تعجب نیست که کل صنعت خودرو آن را پذیرفته است.
9.کلاس S با موتور V12 بزرگ 6.0 لیتری عرضه شد
W140 دارای نسخه 600 بود که مجهز به موتور بزرگ 6.0 لیتری V12، با توانایی فراوری 402 اسب بخار قدرت و 580 نیوتون متر گشتاور بود. این موتور کمی بعد از سال 1993، به منظور مطابقت با هنجارهای آلایندگی سخت تر، تغییر یافت. موتور نو اکنون 389 اسب بخار و 569 نیوتون متر گشتاور فراوری می کرد. این مدل پرچمدار کلاس S به علت قدرت بالا و داشتن 12 سیلندر، مورد علاقه جامعه علاقه مندان نهاده شد. در واقع، نوع V12 کلاس S حتی امروزه نیز بسیار مورد توجه است.
علاوه بر این، موتور V12 که با نام داخلی M120 شناخته می شد، همان موتوری است که بعداً در پاگانی زوندا C12 مورد استفاده نهاده شد. یک نسخه کواد توربوشارژ از همین V12، برای کرایسلر ME-Four-Twelve استفاده شد که 850 اسب بخار قدرت و 1153 نیوتن متر گشتاور داشت.
8. S-Class توجه بی نظیری به جزئیات داشت
W140 سطوح بی نظیری از مهندسی را به نمایش گذاشت. هر قسمت کوچک با بالاترین سطح توجه به جزئیات طراحی شده بود. حتی کوچکترین چیزهایی مانند شکاف های بین پانل ها در طول فراوری به قدری نظارت می شد، که حتی در بخش های منحنی پانل ها یکنواخت بود. این کیفیت ساخت و تلورانس های نظارتی دقیق باعث شد که این خودروها حتی پس از سال ها استفاده، بدون عیب و نقص کار نمایند. مرسدس بنز هنگام فراوری کلاس اس W140، تلورانس ها را بسیار محدود نگه داشته و این امر، برترین سطح کیفیت را در محصول نهایی تضمین می نماید.
این خودرو دارای ویژگی های جالب بسیاری است که از جمله آنها می توان به آینه دید عقب برقی اشاره نمود. علاوه بر این، آینه دید عقب به تنظیمات حافظه شما مرتبط است و به شما این امکان را می دهد تا با فشار دادن یک دکمه، تمام امکانات راننده دلخواه خود را تنظیم کنید. این ویژگی برای اولین بار در بخش لوکس و حتی تا به امروز، ممتاز بود.
7.کلاس S یک شاهکار بیش از حد مهندسی شده بود
مرسدس بنز هنگام طراحی W140 به تمام مواردی که راحتی و ایمنی سرنشینان را افزایش می دهد توجه ویژه ای داشت. علاوه بر ویژگی های متعددی که به راحتی خودرو یاری می کرد، ویژگی های ناشناخته بسیاری داشت که کار راننده و مسافران را ساده تر می کرد.
این ویژگی ها شامل صندلی های جلو و عقب دارای گرم کن و سردکن و بعضی ویژگی های دیگر مانند آفتاب گیر عقب بود. بعلاوه این خودرو با وکیوم درب ها و درب صندوق عقب عرضه می شد که در آن موقع یک ویژگی فوق العاده لوکس محسوب می شد. مدل های LWB بعلاوه سیستم کنترل آب و هوای چهار منطقه ای را ارائه می دهند. نسخه معمولی دارای سیستم کنترل آب و هوای دو منطقه ای بود.
پوشش صندلی ها از جنس چرم طبیعی است و در کنار چوبکاری های فوق العاده با کیفیت، فضای بسیار لوکسی را به نمایش می گذارد. البته در مدل های پایه با امکانات محدودتر، پوشش چرمی جای خود را به پوشش جیر برای صندلی ها داده است. عایق بندی کابین این مدل فوق العاده بوده و حتی برای آن از شیشه های دوجداره استفاده شده است!
در مدل های فول آپشن، تنظیمات صندلی های جلو به صورت برقی در 10 جهت انجام می گردد. بعلاوه بخاری W140 این قابلیت را دارد تا هنگام خاموش بودن پیشرانه نیز کار کند و کابین را گرم کند.
در سال 1995، S600 اولین خودروی مرسدس بنز بود که از سیستم ناوبری GPS استفاده می کرد. W140 از نقشه هایی استفاده می کرد که از قبل روی یک CD-ROM بارگذاری شده بودند و آنها را روی یک صفحه نمایش تمام رنگی در داشبورد مرکزی نمایش می داد. یکی دیگر از ویژگی هایی که گواه مهندسی بیش از حد آلمانی W140 است، دو میله فلزی جمع شونده است که از صندوق عقب بیرون آمده اند.
W140 یک خودروی قابل توجه و بسیار طویل و بزرگ است. بنابراین، برای اینکه از انتهای خودرو دید داشته باشید، دو میله فلزی که کاملاً در آینه دید عقب قابل مشاهده هستند، هر بار به سمت بالا کشیده می شوند.
این آخرین بنزی بود که به روش های قدیمی ساخته شد، جایی که هزینه آن هیچ اهمیتی نداشت. W140 تعریف مثل یک تانک ساخته شده است، که وقتی آن را با نسل W220 مقرون به صرفه قیمت مقایسه کنید، واضح تر خودش را نشان می دهد. با وجود اینکه W220 امکانات و نوآوری های زیادی داشت، اما 360 کیلوگرم سبک تر از W140 بود!
6.مرسدس W140 با گزینه های بسیاری از پیشرانه ارائه شد
W140 دارای گزینه های پیشرانه متعددی بود که مطابق با هر سلیقه ای بود. این محدوده از یک موتور 2.8 لیتری شش سیلندر خطی بنزینی آغاز شد و به یک موتور بزرگ 6.0 لیتری V12 رسید. زمانی که صحبت از دیزل به میان آمد، این محدوده با یک پیشرانه توربو دیزل شش سیلندر خطی 3.0 لیتری آغاز شد و به یک توربو دیزل شش سیلندر خطی 3.5 لیتری رسید.
موتورهای دیزلی بسیار پرطرفدار بودند، زیرا در عین حال که به میزان کافی قدرتمند بودند، مصرف سوخت بسیار مناسبی داشتند. در آن موقع، از آنجایی که هنجارهای آلایندگی به میزان کنونی سختگیرانه نبود، دیزل بسیار محبوب بود، به خصوص در خصوص محصولات مرسدس بنز.
5.یکی از برترین V8های مرسدس بنز در W140 ارائه شد
در حالی که S600 با موتور M120 فراوری شد، اما یکی از محبوب ترین انتخاب ها S500 بود. چیزی که حتی امروز هم S500 را مجذوب کننده می نماید، موتور M119) V-8) است. این موتور به طور کلی به عنوان یکی از قابل اعتمادترین موتورهای V-8 شناخته می گردد.
S500 با 320 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر، حدود 80 درصد از عملکرد S600 را در بسته ای کمی کارآمدتر و راحت تر دارد. موتور M119 به طور گسترده در خط فراوری مرسدس استفاده می گردد و یکی از برجسته ترین کاربردهای آن، در W124 مرسدس 500E ساخته شده به وسیله پورشه است. همین موتور، در فرم توئین توربو، موتور مسابقه ای مرسدس ساوبر C9/11 گروه C را نیز تامین می کرد.
4.فیس لیفت این اتاق، با ویژگی های بیشتری عرضه شد
فیس لیفت W140 دارای ویژگی های فوق العاده ای مانند صندلی های ارتوپدی بود که گزینه گران قیمت کارخانه بود. این صندلی ها از چند بالشتک بادی در صندلی تشکیل شده اند که کاربر می تواند بنا به سلیقه خود آن ها را باد کند تا موقعیت رانندگی مناسبی پیدا کند. بعلاوه دارای بسیاری از ویژگی های قابل توجه دیگر مانند برف پاک کن های اتوماتیک حساس به باران بود که بسته به شدت بارندگی، سرعت خود را به طور اتوماتیک تنظیم می کردند.
3.یکی از برترین گیربکس های اتوماتیک در W140 نصب بود
از سال 1994، مرسدس W140 را می توانستید با یک گیربکس اتوماتیک نو و پنج سرعته سفارش دهید. البته این گیربکس معروف 5G-Tronic اتوماتیک است که به عنوان یکی از قوی ترین و سنتی ترین گیربکس های اتوماتیک ساخته شده شناخته می گردد. علاوه بر مرسدس بنز، 5G-Tronic نیز به وسیله کرایسلر و بعداً فیات-کرایسلر (FCA) با نام های مختلف ساخته شد.
2. W140 یک کلاسیک آینده است!
این خودرو مطمئناً یک کلاسیک آینده است! اگر این واقعیت را در نظر بگیریم که نشان دهنده دورانی است که خودروها برای ماندگاری ساخته می شدند و در عرض چند سال استفاده از آنها دور ریخته نمی شد. بعلاوه، به لطف ظاهر همیشگی خود، حتی امروز پس از گذشت بیش از 30 سال از معرفی، احساس شگفت انگیزی دارد.
حقیقت را بخواهید، آنها دیگر خودروهایشان را مانند گذشته نمی سازند!
1.اگر سریع عمل کنید، W140 هزینه ای که کردید را خراب نمی نماید
به لطف تعداد قابل توجهی از W140 های فروخته شده در طول چرخه فراوری آن، دریافت یکی از آنها در حال حاضر بسیار آسان است، زیرا بسیاری از آنها هنوز به خوبی کار می نمایند. یک نمونه خوب نگهداری شده را می توان اکنون با حدود 16000 دلار داشت. قیمت نسخه های بالاتر مانند S600 به علت موتورهای بزرگ خود که مجذوب کنندهیت زیادی برای علاقه مندان دارد، بیشتر می گردد.
با این حال، نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که نگهداری از این خودروها بسیار گران است. با توجه به میزان زیادی از فناوری به کار رفته در W140 و میانگین سنی این خودروها که اکنون بسیار بالاتر از 30 سال است، واقعاً تعجب آور نیست.
جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ برداری مراجعه کنید.
227227
منبع: خبرآنلاین