کمپرسور باد صنعتی و معرفی انواع آن

به گزارش وبلاگ برداری، کمپرسورهای باد صنعتی به عنوان عضو حیاتی در صنعت های هوای فشرده به حساب می آیند.

کمپرسور باد صنعتی و معرفی انواع آن

امروزه تهیه و خرید پمپ باد در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. این قطعه با فراهم ساختن نیرو مکش لازم و در نهایت متراکم سازی گاز و ارسال آن به بخش کندانسور، تبدیل گاز به مایع را انجام می دهد. کمپرسور باد صنعتی در بسیاری از صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کمپرسور باد صنعتی چیست؟

کمپرسورهای باد در بسیاری از صنایع به منظور فشرده سازی هوا مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعه در کنار موتور الکتریکی یا دیزلی وظیفه تبدیل نیرو به انرژی ذخیره شده و هوای فشرده را دارد.

در کمپرسور باد قطعاتی چون مبدل حرارتی، رادیاتور، فیلتر، اینتر کولر و... تعبیه می شوند. انواع کمپرسورهای باد صنعتی بسته به کاربری که دارند؛ شامل نمونه خاصی از این قطعات می شوند. پمپ باد اسکرو، دمنده قفس سنجابی، فشار قوی و... از کمپرسورهای هوا پرطرفدار در صنایع هستند.

فزونین مرکز خرید انواع کمپرسور باد صنعتی

همانطور که می دانید کمپرسور هوا به ابزاری گفته می گردد که فشرده سازی هوا را انجام می دهد. بعضی از نمونه های پمپ باد از ظرفیت بالاتری برخوردار اند و می توانند هوا را در حد 20 بار فشرده نمایند. در مقایسه کمپرسور های صنعتی نسبت نمونه های معمولی از ظرفیت بالای 150 لیتر برخوردارند و تامین انرژی در آنها با برق 3 فاز انجام می گردد.

اگر قصد خرید انواع پمپ باد صنعتی را دارید، می توانید به روتوپارس نمایندگی رسمی فروش انواع کمپرسور باد صنعتی در ایران مراجعه نمایید و کمپرسورهای خود را با فزونین قیمت تهیه و خریداری نمایید.

معرفی انواع کمپرسور باد صنعتی

طور کلی کمپرسورهای باد صنعتی بسته به کاربری که دارند در ظرفیت مختلفی فراوری و در بازار عرضه می شوند. در مجموع دو دسته بندی کلی در مورد انواع پمپ باد وجود دارد.

دسته اول شامل کمپرسور دینامیکی است که در دو مدل محوری و گریز از مرکز ساخته می شوند. نوع دیگر شامل کمپرسور جابجایی مثبت است. در این مدل دو دسته بندی روتاری و رفت وبرگشتی نیز در نظر گرفته می گردد. تمامی این مدل ها طبقه بندی های جزئی دارند که در ادامه به تفکیک به بعضی از ویژگی های متمایز نماینده این دو نمونه اشاره خواهیم کرد.

کمپرسور باد سایلنت

باید توجه داشته باشید که پمپ باد سایلنت را که با نام کمپرسور بدون روغن نیز می شناسیم، این کمپرسورهای باد با کمپرسورهای عادی تفاوتی اساسی دارد، به طوری که در کمپرسورهای عادی روغن به اجزای متحرک زده می گردد اما در این کمپرسورها، اجزای داخلی کمپرسور باد به وسیله مواد شیمیایی و آلیاژهای مقاوم در برابر اصطکاک پوشش داده شده اند. این پوشش طوری اجرا شده است که برای طول عمر کمپرسور کافی است و دیگر احتیاجی به روغن نیست.

کمپرسور پیستونی

کمپرسور باد پیستونی یا همان کمپرسورهای رفت و برگشتی نوعی از پمپ بادهای جابه جایی مثبت محسوب می شوند که از پرکاربردترین کمپرسورهای باد موجود در بازار هستند. هوایی که درون این پمپ های باد جریان دارد، به وسیله حرکت رفت و برگشتی پیستون، در سیلندر فشرده می گردد و عملکرد این کمپرسورها مانند دوچرخه است.

کمپرسور اسکرو هوا

کمپرسور اسکرو نوعی کمپرسور باد هستند که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند و مکانیزم عملکردی آن ها دورانی یا روتاری است. کمپرسو هوا اسکرو از نظر محدوده کارکرد بین کمپرسور باد پیستونی و کمپرسور باد سانتریفیوژ واقع شده است. این نوع پمپ باد، برای تحت فشار قرار دادن گاز مبرد در سیستم های سرمایشی بسیار مناسب است.

کمپرسورهای سانتریفیوژ

کمپرسورهای سانتیریفیوژ از پرکاربردترین پمپ های باد دینامیک در چیلرهای تراکمی هستند که ایجاد تراکم و فراوری فشار در آن ها بر اساس انرژی جنبشی است. در این پمپ های باد سانتریفیوژ بخار مبرد از مرکز پروانه ای که با سرعت زیاد در حال گردش است وارد شده و با زاویه 90 درجه به دهانه دهش پرتاب می گردد.

کمپرسور جابجایی مثبت باد

در کمپرسورهای جابجایی مثبت برخلاف نمونه های دینامیکی فشرده سازی هوا با یک جریان ثابت انجام نمی گردد. در این دستگاه ضمن کاهش حجم فضای گاز محصور شده، فشرده سازی گاز انجام می گردد. مدل روتاری با به گردش درآوردن عضوهای چرخشی هوا را مکیده و در نهایت آن را فشرده می نماید. کمپرسور اسکرو، وان و کمپرسور لوب از پرفروش ترین انواع مدل های آن به شمار می رود.

در کمپرسور رفت و برگشتی، هوا در جهت محور طولی حرکت می نماید و در نهایت مکش و کمپرس گاز هم انجام می گردد. در این ابزار همزمان با عبور هوا مکش شده به سمت عقب، همان هوا به جلو حرکت می نماید و فشرده می گردد. این مدل کمپرسور بر مبنای ویژگی به سه دسته تک و دو اثره و مدل دیافراگمی نیز تقسیم بندی می شوند.

روش کار انواع پمپ باد

کمپرسور باد صنعتی قطعاتی هستند که با استفاده از نیرو الکتریکی حاصل از موتور الکتریکی یا دیزلی، ذخیره سازی انرژی را انجام می دهند. این ابزار به گونه ای طراحی شده است که قابلیت بالا بردن فشار هوا را دارا هستند. زمانی که فشار هوا داخل مخزن پمپ باد به حداکثر اندازه خود میرسد، کمپرسور خاموش می گردد. در این حالت انرژی داخل هوا فشرده ذخیره سازی می گردد. در آخر می توان در صورت احتیاج این از این انرژی بهره برداری کرد.

برعکس آنچه که بالاتر اشاره شد. زمانی که فشار باد از یک حداقلی پایین تر می آید؛ دوباره موتور روشن می گردد تا فشار از دست داده را جبران کند. کمپرسور باد، هوای اطراف را بلعیده و بعد از ذخیره سازی، آن را فشرده می نماید. این فرایند می تواند بسته به احتیاج صنایع چندین مرتبه در طول شبانه روز انجام گردد.

قیمت پمپ باد چقدر است؟

باید توجه داشته باشید که پمپ های باد دارای مدل های متعددی هستند که هرکدام از ویژگی متفاوتی برخوردار می باشند؛ برای اطلاع دقیق از قیمت انواع کمپرسور باد ، با روتوپارس نمایندگی رسمی فروش انواع کمپرسور باد در ایران تماس حاصل فرمایید و اطلاعات مورد احتیاج خود را نیز جویا شوید.

سخن پایانی

کمپرسورهای صنعتی بسته به احتیاج مشتری در طرح و ابعاد متفاوتی فراوری می شوند. بعضی از کشورهای در عرصه فراوری این محصول فزونی دارند که از جمله آنها به چین، انگلیس و... می توان اشاره نمود. پیش از اقدام به خرید کمپرسور هوا مناسب صنایعتان به فروشگاه اینترنتی روتوپارس مراجعه کنید و ضمن بازدید از فزونین کمپرسور های صنعتی از مشاوران ما در این خصوص هدایت بگیرید.

سوالات متداول درباره انواع کمپرسورهای صنعتی

  1. تفاوت پمپ باد صنعتی با غیر صنعتی در چیست؟

    کمپرسور باد صنعتی حداقل مخزن 150 لیتری دارد و توانایی فراوری بار بین 8 تا 20 بار را دارد و برای تامین انرژی از برق سه فاز استفاده می نماید. نمونه معمولی تنها 8 بار فراوری می نماید و آلودگی صوتی کمتری هم دارد.

  2. مهمترین قطعات به کار رفته در کمپرسور چیست؟

    هر کمپرسور باید شامل سوپاپ اطمینان، مخزن کمپرسور، شیر یکطرفه و... باشد.

  3. خرید کمپرسور باد صنعتی از روتوپارس چه مزیتی دارد؟

    ضمن اطمینان از اصالت محصولات این شرکت، شما می توانید با خرید اینترنتی پمپ باد از این مجموعه در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و از خدمات مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید.

منبع: همشهری آنلاین

به "کمپرسور باد صنعتی و معرفی انواع آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپرسور باد صنعتی و معرفی انواع آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید