همکاری های دانشگاه فنی وحرفه ای با پایگاه استنادی (ISC) کلید خورد

به گزارش وبلاگ برداری، طبق تفاهم نامه همکاری که میان موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) و دانشگاه فنی و حرفه ای به امضا رسید، همکاری های این دو نهاد در حوزه پژوهشی و رتبه بندی شروع شد.

همکاری های دانشگاه فنی وحرفه ای با پایگاه استنادی (ISC) کلید خورد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ برداری، به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، طبق تفاهم نامه همکاری که میان موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) و دانشگاه فنی و حرفه ای به امضا رسید همکاری های این دو نهاد در حوزه پژوهشی و رتبه بندی شروع شد.

این تفاهم نامه به منظور ارتقای مشارکت در نهضت فراوری علم و فناوری، افزایش فراوریات علمی در محتوای آموزشی، ترویج علم مورد احتیاج آموزش و پژوهش مبتنی بر احتیاج های ملی، کاربردی کردن دستاورد های علمی و پژوهشی به وسیله تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی - پژوهشی داخلی، منطقه ای و بین المللی، رصد کردن پیشرفت ها و تحولات علمی در حوزه های علوم و فناوری شکل گرفت. مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد و مبادله آن سه سال شمسی است.

محمد جواد دهقانی رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم فناوری و رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان فنی و حرفه ای و اعلام آمادگی برای همکاری های دوجانبه با دانشگاه بیان داشت: با عنایت به توجه کشور های پیشرفته به الگوی آموزش های فنی و حرفه ای و احتیاج کشور به آموزش های مهارتی که می تواند مسائل بازار کار جوانان را مرتفع کند مسئولیت دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای مأموریت های محول شده در این راستا سنگین است.

وی با اشاره بر دستاوردها، موفقیت ها و خروجی فارغ التحصیلان این دانشگاه به سمت بازار کار عنوان نمود: معتقدم بایستی سیاست گذاران آموزش عالی کشور توجه ویژه ای به آموزش های کاربردی داشته باشند چرا که این دانشگاه با توجه به گستره کشوری، طبق برنامه عملیاتی هدفمند تعریف شده به حرکت خود ادامه می دهد. در سطح کشور اغلب دانشگاه ها به سمت افزایش تعداد کمی مراکز گام بر میدارند، ولی در دانشگاه فنی و حرفه ای توجه خاصی بر روی بحث کیفی آموزش های مهارتی شده و قطعاً این امر یکی از دلایل موفقیت این دانشگاه در جذب حداکثری دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو است.

دهقانی توضیح داد:در رتبه بندی هدف اصلی نباید خود رتبه بندی باشد بلکه بیشترین تاکید ما این است آینه ای را به روی دانشگاه و مجموعه از شرایط قرار دهیم این آینه باید منعکس کننده خواسته ها و احتیاج های جامعه باشد.

وی گفت: از سال 99 عملا رتبه بندی وارد عرصه دیگری شد چرا که یکی از مطالبات هشت برنامه ای بود که در ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف شد و موضوع ارزیابی و مقایسه دانشگاه ها با یکدیگر به میان آمد. در نتیجه این امر، شاخص ها تغییر کرد. در رتبه بندی قبلی وزن ها تفاوت داشت و موضوع با وزارت علوم بود و ما تنها به عنوان عضو در جلسات تخصصی نظر می دادیم و وزارت علوم این موارد را در کمیته تخصصی نهایی می کرد.

دهقانی ادامه داد: انتظاری که از دانشگاهی که در سطح جهان در رتبه بندی قرار می گیرد توجه به احتیاج ها و ماموریت های محوله در راستای حل مسائل جامعه است در این خصوص مسائل فرهنگی بالاخص اسلامی کردن دانشگاه ها، توجه به بحث مالی و اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه و طرح های صنعتی کشور یا مقدار اشتغال فارغ التحصیلان مورد توجه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "همکاری های دانشگاه فنی وحرفه ای با پایگاه استنادی (ISC) کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های دانشگاه فنی وحرفه ای با پایگاه استنادی (ISC) کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید