خدماتی که ایرلاین های مختلف در طول سفر ارائه می دهند

به گزارش وبلاگ برداری، خبرنگاران ؛ بعد از خرید بلیط هواپیما و آغاز یک سفر هوایی، ایرلاین ها خدمات خاصی ارائه می دهند تا تجربه کلی سفر را برای مسافران لذت بخش تر نمایند. تمرکز اصلی خطوط هوایی بر ایمنی و کارایی پرواز است. با این وجود بسیاری از آنها کوشش می نمایند تا خدمات و امکانات استثنایی را برای انجام سفر شما ارائه دهند. این خدمات سفر شما را راحت تر، ایمن تر و به یاد ماندنی تر می نماید. در این نوشته از سفرمارکت، طیف متنوعی از خدمات ارائه شده به وسیله ایرلاین ها در طول سفر شما را آنالیز خواهیم کرد.

خدماتی که ایرلاین های مختلف در طول سفر ارائه می دهند

1. تفریح در پرواز

خطوط هوایی مدرن اهمیت سرگرم نگه داشتن مسافران در طول پرواز را درک می نمایند. بسیاری از آنها پیشرفته ترین سیستم های تفریح در پرواز را ارائه می دهند. صفحه نمایش هایی که در پشت صندلی مسافران واقع شده است یا خدمات پخش آهنگ از سیستم های صوتی، بعضی از این خدمات هستند. مسافران می توانند از مجموعه ای از فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، موسیقی، بازی ها و حتی کانال های تلویزیونی زنده لذت ببرند. به این ترتیب در طی ساعت ها پرواز طولانی به خوبی سرگرم می شوند.

2. اتصال Wi-Fi

برای برآوردن احتیاجهای ارتباطی مسافران امروزی، خطوط هوایی متعددی اکنون اتصال وای فای داخلی را ارائه می دهند. این ویژگی به مسافران این امکان را می دهد که در با دنیای پیرامون خود حین پرواز در ارتباط باشند. آنها می توانند اینترنت را مرور نمایند، ایمیل ها را آنالیز نمایند و حتی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی در حین پرواز استفاده نمایند.

3. غذاخوری در پرواز

ایرلاین ها پیشنهادات غذاخوری خود را ارتقا داده اند و غذاخوری در پرواز را به یک تجربه لذت بخش تبدیل نموده اند. مسافران می توانند انتظار انواع غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های با طراوت را داشته باشند که اغلب به وسیله سرآشپزهای معروف تهیه می گردد. درخواست های افرادی که احتیاجهای غذایی خاصی دارند نیز از قبل می تواند در نظر گرفته گردد. از غذاهای گوشتی گرفته تا گزینه های گیاهی، وگان یا بدون گلوتن، خطوط هوایی کوشش می نمایند اولویت ها و احتیاجهای غذایی متنوع را برآورده نمایند. هنگام رزرو بلیط هواپیما و انتخاب ایرلاین می توانید این مورد را هم درنظر داشته باشید.

4. راحتی داخل هواپیما

راحتی در طول پروازهای طولانی اهمیت دارد و خطوط هوایی نیز به آن توجه نموده اند. وقتی بلیط هواپیما خارجی تهیه می کنید و با ایرلاین های معتبر سفر می کنید، خدمات ویژه ای برای راحتی بیشتر به شما ارائه می گردد. بسیاری از کریرها بالش های مخملی، پتوهای دنج و حتی کیت های رفاهی حاوی لوازم ضروری سفر را ارائه می دهند. این لوازم ممکن است شامل ماسک چشم، گوش گیر و محصولات مراقبت از پوست است. پروازهای فرست کلاس اغلب تخت هایی را ارائه می دهند که به مسافران فرصت استراحت می دهند که با طراوت و شادابی به مقصد برسند.

5. فضای پا و کابین اضافی

خطوط هوایی احتیاج به فضای اضافی و راحتی را برای مسافران تشخیص می دهند. بعضی از کریرها صندلی هایی با فضای پای اضافی ارائه می نمایند که برای مسافران فضای کافی برای دراز کردن پاها و استراحت طراحی شده است. علاوه بر این، کلاس های مختلف مانند فرست کلاس، بیزینس کلاس و کلاس پرمیوم اکونومی امکانات ارتقا یافته ای ارائه می دهند. از جمله صندلی های جادار، افزایش حریم خصوصی، خدمه کابین اختصاصی و سالن های انحصاری که تجربه سفر ممتازی را ایجاد می نماید.

6. سالن های فرودگاه

بعضی ایرلاین های بین المللی، سالن های خاصی برای انتظار در فرودگاه ها ارائه می دهند که واحه ای از آرامش را در میان محیط شلوغ فرودگاه هستند. مسافرانی که در کلاس های ممتاز پرواز می نمایند، دارای شرایط بهتری در سالن های انتظار هستند. بعلاوه کسانی که مایل به پرداخت هزینه اضافی هستند می توانند به این سالن ها دسترسی داشته باشند. سالن ها اغلب دارای صندلی راحت، غذا و نوشیدنی رایگان، امکانات شارژ، دوش و گاهی اوقات حتی خدمات اسپا هستند. این استراحتگاه های آرام به مسافران این امکان را می دهد که استراحت نمایند، به کار خود ادامه دهند یا در کافی شاپ ها اوقات خود را بگذرانند.

7. اولویت ورود و سوار شدن به هواپیما

برای تسریع فرآیندهای فرودگاهی، شرکت های هواپیمایی اولویت بندی را برای مسافران فرست کلاس یا مسافران ویژه ارائه می نمایند. مسافران می توانند از پیشخوان های اختصاصی، صف های جداگانه و رویه های امنیتی ساده، صرفه جویی در زمان و کاهش استرس لذت ببرند.

8. خدمات اطلاع رسانی و یاری رسانی

وقتی با بلیط چارتر خود به فرودگاه می روید، بعضی از خطوط هوایی خدمات اطلاع رسانی و یاری رسانی را برای بهبود تجربه سفر ارائه می دهند. این خدمات به ویژه زمانی که وارد یک فرودگاه ناآشنا می شوید، بسیار موثر است. کارکنان آموزش دیده می توانند در بدو ورود مسافران را دیدار نمایند، در انتقال چمدان ها یاری نمایند. بعلاوه این متخصصان، مسافران را به خوبی در سراسر فرودگاه هدایت و همراهی می نمایند تا سفری بدون دردسر داشته باشند.

9. خدمات باربری

بعضی از خطوط هوایی به جابجایی چمدان ها اهمیت می دهند و کوشش هایی برای ارائه خدمات کارآمد انجام می دهند. از شمارنده های اختصاصی تحویل بار گرفته تا سیستم های پیشرفته ردیابی چمدان، هدف خطوط هوایی به حداقل رساندن ناراحتی های مرتبط با چمدان است. به علاوه، بعضی از شرکت های حمل ونقل اولویت حمل و نقل و تحویل چمدان ها را برای مسافران ممتاز ارائه می نمایند. آنها اطمینان حاصل می نمایند که چمدان های آن ها جزو اولین بارهایی است که به مقصد می رسند.

10. خدمات ویژه برای خانواده ها، بچه ها و مسافران تنها

خطوط هوایی احتیاجهای خانواده ها، بچه ها و مسافران انفرادی را در اولویت قرار می دهند. آنها ممکن است منطقه ها بازی اختصاصی برای بچه ها، وعده های غذایی مناسب برای بچه ها ارائه دهند. برای مسافرانی که به تنهایی سفر می نمایند، اغلب پشتیبانی ویژه ای در دسترس است. مانند خدمات اسکورت، اولویت سوار شدن به هواپیما و توجه شخصی خدمه کابین.

11. رزرو هتل و اجاره خودرو

برای ارائه راهکار های جامع سفر، بسیاری از خطوط هوایی با هتل ها و شرکت های کرایه اتومبیل همکاری می نمایند. ایرلاین های معتبر، گزینه های ویژه ای را برای اقامت و حمل و نقل در مقصد به مسافران ارائه می دهند. این ویژگی به مسافران این امکان را می دهد تا اقامت یا وسیله نقلیه کرایه ای خود را به وسیله وب سایت شرکت هواپیمایی یا خدمات مشتریان به راحتی رزرو نمایند. آنها می توانند اغلب از تخفیف ها و جوایز وفاداری هنگام رزرو هتل یا کرایه اتومبیل بهره مند شوند.

12. بیمه مسافرتی

با همکاری ارائه دهندگان بیمه، خطوط هوایی ممکن است گزینه های بیمه مسافرتی را ارائه دهند. این گزینه ها شامل پوشش هایی برای لغو پرواز، فوریت های پزشکی، گم شدن چمدان و سایر شرایط پیش بینی نشده است. بعضی از خطوط هوایی بعلاوه خدمات راهنمای سفر را ارائه می دهند. آنها به مسافران در ترتیبات سفر، رزرو رستوران، خرید بلیط رویدادها و توصیه های شخصی در مقصد یاری می نمایند.

13. اطلاعات مقصد و راهنمای شهر

برای غنی سازی تجربه سفر، خطوط هوایی اطلاعات مقصد و راهنمای شهر را ارائه می نمایند. این می تواند شامل مجلات حین پرواز با مقالاتی در خصوص جاذبه های مقصد، بینش های فرهنگی و توصیه هایی برای غذاخوری، تفریح و خرید باشد. به علاوه، خطوط هوایی ممکن است برنامه ها یا پورتال های آنلاین مخصوص مقصد را برای مسافران ارائه دهند. آنها با این برنامه ها می توانند مقصد را به خوبی کاوش نمایند یا به پیشنهادها و تخفیف های ویژه دسترسی داشته باشند.

کلام آخر

ایرلاین های مختلف خارجی و ایرانی، تور مسافرتی را به یک تجربه جامع تبدیل نموده اند. آنها خدمات خود را بسیار فراتر از محدوده هواپیما توسعه داده اند. از تفریح ها و غذاخوری های هواپیما گرفته تا امکاناتی که برای راحتی و آسایش بیشتر مسافران ارائه می دهند، طیف خدمات رسانی آنها فرق دارد. در این نوشته از سفرمارکت خدماتی که ایرلاین های مختلف در طول سفر ارائه می دهند را آنالیز کردیم. هدف شرکت های هواپیمایی ارتقای تجربه مسافر در هر مرحله از سفر است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خدماتی که ایرلاین های مختلف در طول سفر ارائه می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدماتی که ایرلاین های مختلف در طول سفر ارائه می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید